Оцінювання – це безперервний процес, упродовж якого вчителі збирають інформацію про навчання учнів, а також враховують її, плануючи навчання.
Під час оцінювання важливий зворотний зв’язок для всіх учасників освітнього процесу. Мета – покращити успішність учнів у майбутньому.
Важливо формувати в учнів уміння аналізувати власну роботу, власні результати навчання, визначати для себе подальші завдання. У кожний урок чи заняття необхідно включати роботу з учнями за результатами оцінювання, самооцінювання, взаємооцінювання.
Основними видами оцінювання результатів навчання учнів НУШ, відповідно до законодавства, є формувальне, поточне (не поурочне) та підсумкове: тематичне, семестрове, річне.
Формувальне оцінювання може здійснюватися у формі оцінювання вчителем із використанням окремих інструментів (карток, шкал, щоденника спостереження вчителя, портфоліо результатів навчальної діяльності учнів тощо). Під час формувального оцінювання важливо формувати в учнів 5 класу вміння здійснювати самооцінювання та взаємооцінювання.
Тематичне оцінювання може здійснюватися на основі поточного оцінювання із урахуванням проведеної діагностичної (контрольної) роботи або без такої роботи.
Семестрове оцінювання здійснюється на основі результатів тематичного оцінювання та результатів контролю груп загальних результатів навчання, відображених у Свідоцтві досягнень.
Оцінювання результатів навчання учнів у закладах загальної середньої освіти урегульовано такими документами:
- Закон України «Про повну загальну середню освіту» (стаття 17);
- Порядок переведення учнів (вихованців) закладу загальної середньої освіти до наступного класу, затверджений наказом Міністерства освіти і науки України 14.07.2015 № 762 (у редакції наказів Міністерства освіти і науки України № 621 від 08.05.2019, № 268 від 01.03.2021), зареєстрований в Міністерстві юстиції України 30.07.2015 за № 924/27369 Оцінювання здобувачів початкової освіти
- Методичні рекомендації щодо оцінювання результатів навчання учнів 1–4 класів закладів загальної середньої освіти, затверджені наказом Міністерства освіти і науки України від 13 .07. 2021 р. № 813.
- Інструктивно-методичні рекомендації щодо організації освітнього процесу та викладання навчальних предметів у закладах загальної середньої освіти у 2022/2023 навчальному році. ПОЧАТКОВА ОСВІТА. Використовуємо поради щодо оцінювання результатів навчання здобувачів початкової освіти та їх фіксація на носіях зворотного зв’язку між учасниками освітнього процесу, запропонованих у додатку 2 листа МОН від 19.08.2022 № 1/9530-22 Оцінювання здобувачів освіти 5-6 класів
- Методичні рекомендації щодо оцінювання навчальних досягнень учнів 5–6 класів, які здобувають освіту відповідно до нового Державного стандарту базової середньої освіти, затверджені наказом Міністерства освіти і науки України від 01 квітня 2022 р. № 289 Оцінювання здобувачів освіти 7-11 класів
- Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів (вихованців) у системі загальної середньої освіти (затверджені наказом Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України 13 квітня 2011 р. № 329, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 11 травня 2011 р. за N 566/19304).
23 листопада 2022 року педагогічні працівники комунального закладу "Грушівський ліцей Грушівської сільської ради Дніпропетровської області" взяли участь у воркшопі "Психологічні виклики війни: як підтримати себе та учнів". Організатор заходу - центр професійного розвитку педагогічних працівників Покровської міської ради Дніпропетровської області.
Відповідно до річного плану роботи в комунальному закладі "Грушівський ліцей Грушівської сільської ради Дніпропетровської області" 26 жовтня 2022 року проведено методичну студію " Особливості освітнього процесу в 5 класі Нової української школи за новим Державним стандартом базової середньої освіти" для вчителів 5 класу. Тематичні майданчики для обміну досвідом: освітня програма, модельні програми, навчальні програми, календарно-тематичне планування, оцінювання учнів, особливості адаптаційного періоду п'ятикласників. Питання щодо нормативно-правового забезпечення, переходу учнів 5 класу на нову модель навчання, реалізації освітньої програми, особливостей освітнього процесу, нових підходів до оцінювання висвітлила заступник директора з навчально-виховної роботи Ступка Л.В.
Учителі Назарчук О.П., Москаленко О.В. поділилися досвідом із розробки навчальних програм, календарно-тематичного планування з предметів мовно-літературної галузі ( українська мова) і громадянської та історичної ( Україна і світ: вступ до історії та громадянської освіти). Колеги конкретизували види навчальної діяльності, які будуть використовуватися в освітньому процесі для досягнення результатів навчання, визначених Державним стандартом. Продемонстрували конструктор уроку.
Період адаптації до навчання у 5-му класі є одним із важливих періодів шкільного життя. Про психологічні аспекти організації освітнього процесу в умовах воєнного стану та в режимі дистанційного навчання говорила практичний психолог Легенька О.М. Психолог провела практичне заняття з учасниками студії. Класний керівник 5 класу Романець І.М. продемонструвала результати вивчення, моніторингових досліджень щодо навчальної, пізнавальної та психологічної складових розвитку учнівського колективу. Учасники заходу скористалися рекомендаціями психолога і класного керівника щодо вибору форм і методів взаємодії, зниження навантаження на учнів.
До обговорення питання про безпеку учасників освітнього процесу долучилися вчителі Гринькова А.Г., Салімон Г.М., Сиволоб Л.В., Онищенко А.В., зокрема, уразі оголошення повітряної тривоги.
26 жовтня 2022 року в КЗ «Грушівський ліцей» відбулося засідання методичного об’єднання вчителів початкових класів на тему «Сучасні методичні ресурси вчителя початкових класів в умовах дистанційного навчання» у формі «Педагогічні гостини». Жваво пройшла актуальна дискусія «Ранкове коло в НУШ : структурована зустріч чи душевна розмова?», яку провела Алєксєєнко О.В., асистент вчителя: в колі розглянули суть, особливості та форми проведення ранкового кола; обмінялися досвідом.
Про використання навчальних ресурсів для створення завдань в інтегрованих курсах мовно-літературної галузі розповіла Шамелова К.В., класний керівник 3 класу.
Ніколенко Н.О., класний керівник 1 класу, обмінялася досвідом щодо впровадження в навчально-виховному процесі технологій дистанційного навчання в початковій школі, зауваживши на перевагах та недоліках.
Зискун С.С., голова МО, Явтушенко О.М., заступник директора з НВР, провели обговорення за круглим столом про сучасні онлайн-інструменти для роботи вчителя початкових класів.
Вчитель англійської мови Кучма А.С. розповіла про інформаційну навчальну мережу вчителя початкових класів. Розкрила суть застосування інноваційних технологій навчання.
Рижик Н.Ф. – асистент вчителя, наголосила на важливості професійного самовиховання. Прагнення до самовдосконалення, самоосвіта є важливими чинниками професійного зростання вчителя, забезпечують розширення його творчих можливостей, пізнавальних інтересів та формування творчої індивідуальності. Обмінялася своїм досвідом роботи з дітьми в інклюзивному класі.
Робота методичного об’єднання була спрямована на підвищення професійної майстерності і розвиток творчої ініціативи вчителів, впровадження нового Державного стандарту початкової загальної освіти, застосування в навчанні інноваційних технологій, створення умов для формування ключових компетентностей учнів, педагогів.
Психологічна служба
06 жовтня 2022 року відбулася методична рада учасників психологічної служби Грушівської ТГ "Психологічна допомога учасникам освітнього процесу в умовах воєнного стану".
2022-2023 навчальний рік
ПЕДАГОГІЧНА РАДА
28 жовтня 2021 року в КЗ «Грушівський ліцей» відбулося засідання педагогічної ради в режимі онлайн. Учасники відеозустрічі обговорили питання щодо організації дистанційного навчання в умовах карантинних обмежень, а також про підсумки внутрішього моніторингу щодо ефективності планування вчителями педагогічної діяльності. Темою для обговорення було питання про професійний розвиток вчителя та підвищення кваліфікації вчителів ліцею (самооцінювання Вимоги 3.1. Ефективність планування педагогічними працівниками своєї діяльності, використання сучасних освітніх підходів до організації освітнього процесу з метою формування ключових компетентностей здобувачів освіти).
Директор ліцею Галина Юртаєва окреслила основні завдання педагогічного колективу в умовах необхідності працювати дистанційно та зазначила, що взаємодія всіх учасників освітнього процесу набуває особливої важливості під час навчання з використанням дистанційних технологій.
Підведено підсумки результатів внутрішнього моніторингу «Дистанційне навчання: цифрові інструменти та педагогічні підходи», метою якого було вивчення особливостей організації та методичних аспектів реалізації освітнього процесу із застосуванням технологій дистанційного навчання. Вчителі поділилися досвідом щодо використання засобів та інструментів дистанційного навчання.
Заступник директора з навчально-виховної роботи розкрила питання оцінювання та контролю навчальних досягнень, підтримки здобувачів освіти, нормування подачі навчального матеріалу в дистанційному режимі.