Методична робота

 Професійний розвиток                                                           Відповідно до Наказу Міністерства освіти і науки № 1257 від 20.10.2023 року «Про реалізацію програми підвищення кваліфікації «Діяльнісний підхід у початковій школі в реаліях сьогодення» та в межах Меморандуму про взаєморозуміння між Міністерством освіти і науки та The LEGO Foundation у сфері освіти і науки протягом 2023-2024 навчального року у Дніпропетровській області проводяться тренінги за освітньою програмою «Діяльнісний підхід у початковій школі в реаліях сьогодення». 
26-27 лютого 2024 року заступник директора з навчально-виховної роботи Явтушенко О.М., вчителі   початкових класів   Гноєва Н.А., Ніколенко Н.О., Зискун С.С.  пройшли тренінг  за цією освітньою програмою (онлайн-формат) та розширили свої знання і набули нових компетентностей щодо впровадження  ігорових та діяльнісних методів навчання в освітній процес   з огляду  на прагнення досягнути системних змін в НУШ. 
                          


Професійний розвиток 
20 лютого 2024 року вчителі  української мови та літератури, зарубіжної літератури, іноземної мови, історії комунального закладу"Грушівський ліцей Грушівської сільської ради Дніпропетровської області" долучилися до вебінару  «Застосування штучного інтелекту в освітньому процесі». Вебінар організовано і проведено комунальною установою "Центр професійного розвитку педагогічних працівників Покровської міської ради Дніпропетровської області". Від теоретичного до практичного: учасники вебінару  приєдналися до обговорення можливостей штучного інтелекту (ШІ) в освітньому процесі, виконали практичні вправи.  Педагоги  отримали інформацію про можливості програм, створених на основі штучного інтелекту, а також поради зі створення і використання освітнього контенту за допомогою ШІ.

Професійний розвиток 
13 лютого 2024 року вчителі  зарубіжної літератури взяли участь у науково-методичному семінарі авторського колективу підручників під керівництвом Ольги Ніколенко «Навчальне забезпечення із зарубіжної літератури та інтегрованого курсу літератур (українська, зарубіжна) для 7 класу НУШ».


Педагогічна рада
27 грудня 2023 року відбулося засідання педагогічної ради про результати підсумкового оцінювання  учнів за І семестр 2023-2024 навчального року.                    
                                 Глосарій                                                    Оцінювання - послідовна змістовна взаємодія між учнем, учителем і батьками щодо навчальних досягнень учня на підставі всім зрозумілих цілей і критеріїв; визначення навчальних досягнень учнів, передбачає аналіз засвоєння учнем складових змісту  освіти.

Оцінювання – це безперервний процес, упродовж якого вчителі збирають інформацію про навчання учнів, а також враховують її, плануючи навчання.

Під час оцінювання важливий зворотний зв’язок для всіх учасників освітнього процесу. Мета – покращити успішність учнів у майбутньому.

Важливо формувати в учнів уміння аналізувати власну роботу, власні результати навчання, визначати для себе подальші завдання. У кожний урок чи заняття необхідно включати роботу з учнями за результатами оцінювання, самооцінювання, взаємооцінювання.

Основними видами оцінювання результатів навчання учнів НУШ, відповідно до законодавства, є формувальне, поточне (не поурочне) та підсумкове: тематичне, семестрове, річне.

Формувальне оцінювання може здійснюватися у формі оцінювання вчителем із використанням окремих інструментів (карток, шкал, щоденника спостереження вчителя, портфоліо результатів навчальної діяльності учнів тощо). Під час формувального оцінювання важливо формувати в учнів 5 класу вміння здійснювати самооцінювання та взаємооцінювання.

Тематичне оцінювання може здійснюватися на основі поточного оцінювання із урахуванням проведеної діагностичної (контрольної) роботи або без такої роботи.

Семестрове оцінювання здійснюється на основі результатів тематичного оцінювання та результатів контролю груп загальних результатів навчання, відображених у Свідоцтві досягнень.

Оцінювання результатів навчання учнів у закладах загальної середньої освіти урегульовано такими документами:

  • Закон України «Про повну загальну середню освіту» (стаття 17);
  • Порядок переведення учнів (вихованців) закладу загальної середньої освіти до наступного класу, затверджений наказом Міністерства освіти і науки України 14.07.2015 № 762 (у редакції наказів Міністерства освіти і науки України № 621 від 08.05.2019, № 268 від 01.03.2021), зареєстрований в Міністерстві юстиції України 30.07.2015 за № 924/27369                                                                                                                                                                                                                                                                                                                        Оцінювання здобувачів початкової освіти
  • Методичні рекомендації щодо оцінювання результатів навчання учнів 1–4 класів закладів загальної середньої освіти, затверджені наказом Міністерства освіти і науки України від 13 .07. 2021 р. № 813.    
  •  Інструктивно-методичні рекомендації щодо організації освітнього процесу та викладання навчальних предметів у закладах загальної середньої освіти у 2022/2023 навчальному році. ПОЧАТКОВА ОСВІТА. Використовуємо поради щодо оцінювання результатів навчання здобувачів початкової освіти та їх фіксація на носіях зворотного зв’язку між учасниками освітнього процесу, запропонованих у додатку 2 листа МОН від 19.08.2022 № 1/9530-22                                                                                                                                                                                                                 Оцінювання здобувачів освіти 5-6 класів 
  • Методичні рекомендації щодо оцінювання навчальних досягнень учнів 5–6 класів, які здобувають освіту відповідно до нового Державного стандарту базової середньої освіти, затверджені наказом Міністерства освіти і науки України від 01 квітня 2022 р. № 289                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                       Оцінювання здобувачів освіти 7-11 класів       
  • Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів (вихованців) у системі загальної середньої освіти (затверджені наказом Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України 13 квітня 2011 р. № 329, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 11 травня 2011 р. за N 566/19304).
Методична нарада

Професійний розвиток
24 листопада 2023 року вчителі комунального закладу"Грушівський ліцей Грушівської сільської ради Дніпропетровської області" Сиволоб Л.В., Романець В.І., Ступка Л.В. долучилися до обласного майстер-класу  для вчителів  зарубіжної літератури та французької мови «Цифрові педагогічні практики» і  підвищили кваліфікацію у напрямку предметно-методичної компетентності та інноваційної здатності вчителів. Вчителі ознайомилися з функціональністю таких цифрових інструментів як веб-платформи,  інтерактивна дошка Padlet тощо.                      



 Професійний розвиток
23 листопада 2023 року вчителі комунального закладу"Грушівський ліцей Грушівської сільської ради Дніпропетровської області" Сиволоб Л.В., Романець В.І., Зискун С.С., Гноєва Н.А., Салімон Г.М., Ступка Л.В. взяли участь у тренінгу "Протидія дезінформації в контексті російсько-української війни як інструмент подолання розриву довіри". Організатор заходу - Дніпровська академія неперервної освіти ДОР. Цікаво провів треніг Андрій Скоробагатов - завідувач навчально-методичної лабораторії інформаційно-технічного забезпечення.
         


Професійний розвиток
16 листопада 2023 року вчителі комунального закладу "Грушівський ліцей Грушівської сільської ради Дніпропетровської області" взяли участь в онлайн-зустрічі, оргнанізованою Людмилою Гродецькою, директором Центру професійного розвитку педагогічних працівників Покровської міської ради: шляхи подолання освітніх втрат, використання діагностичних робіт на базі Всеукраїнської школи онлайн. 


Методична студія
23 жовтня 2023 року в КЗ "Грушівський ліцей" відбулася онлайн-зустріч асистентів учителів, які працюють в інклюзивних класах та адміністрації закладу. Під час спілкування обговорили  питання про роль і завдання асистентів вчителів, гнучкість співпраці у команді, про особливості роботи з дітьми  в умовах дистанційного навчання.


Педагогічна рада 



        28 березня 2023 року         Підсумкове засідання атестаційної комісії І рівня 

                

Професійний розвиток

23 листопада 2022 року педагогічні працівники комунального закладу "Грушівський ліцей Грушівської сільської ради Дніпропетровської області" взяли участь у воркшопі "Психологічні виклики війни: як підтримати себе та учнів". Організатор заходу - центр професійного розвитку педагогічних працівників Покровської міської ради Дніпропетровської області.



  Обласний семінар
22 листопада 2022 року вчителі 5 класу КЗ "Грушівський ліцей" взли участь в обласному семінарі “Реалізація концепції НУШ в 5 класах: досвід роботи пілотних шкіл Дніпропетровщини”. Організатор заходу - комунальний заклад вищої освіти «Дніпровська академія неперервної освіти» ДОР». Досвідом роботи та практичними порадами щодо організації освітнього середовища в 5 класі НУШ поділилися директори, заступники директорів, вчителі пілотних шкіл нашої області.




Психологічний телеміст
27 жовтня 2022 року психологічною службою Грушівської СТГ проведено психологічний телеміст між вчителями громади "Don't worry, be happy, або в пошуках того, що допомагає дистанціювати в реаліях сьогодення." До онлайн-зустрічі долучилися 15 учителів КЗ "Грушівський ліцей".



Методична студія

Відповідно до річного плану роботи в комунальному закладі "Грушівський ліцей Грушівської сільської ради Дніпропетровської області" 26 жовтня 2022 року проведено методичну студію " Особливості освітнього процесу в 5 класі Нової української школи за новим Державним стандартом базової середньої освіти" для вчителів 5 класу. Тематичні майданчики для обміну досвідом: освітня програма, модельні програми, навчальні програми, календарно-тематичне планування, оцінювання  учнів, особливості адаптаційного періоду п'ятикласників. Питання щодо нормативно-правового забезпечення, переходу учнів 5 класу на нову модель навчання, реалізації освітньої програми, особливостей освітнього процесу, нових підходів до оцінювання висвітлила заступник директора з навчально-виховної роботи Ступка Л.В.        

Учителі Назарчук О.П., Москаленко О.В. поділилися досвідом із розробки навчальних програм, календарно-тематичного планування з предметів мовно-літературної галузі ( українська мова) і громадянської та історичної ( Україна і світ: вступ до історії та громадянської освіти). Колеги конкретизували види навчальної діяльності, які будуть використовуватися в освітньому процесі для досягнення результатів навчання, визначених Державним стандартом. Продемонстрували конструктор уроку.

Період адаптації до навчання у 5-му класі є одним із важливих періодів шкільного життя. Про психологічні аспекти організації освітнього процесу в умовах воєнного стану та в режимі дистанційного навчання говорила практичний психолог Легенька О.М. Психолог провела практичне заняття з учасниками студії. Класний керівник 5 класу Романець І.М. продемонструвала результати вивчення, моніторингових досліджень щодо навчальної, пізнавальної та психологічної складових розвитку учнівського колективу. Учасники заходу скористалися рекомендаціями психолога і класного керівника щодо вибору форм і методів взаємодії, зниження навантаження на учнів.

До обговорення питання про безпеку учасників освітнього процесу долучилися вчителі Гринькова А.Г., Салімон Г.М., Сиволоб Л.В., Онищенко А.В., зокрема, уразі оголошення повітряної тривоги.



Методичне об'єднання

 26 жовтня 2022 року в КЗ «Грушівський ліцей» відбулося засідання  методичного об’єднання вчителів початкових класів на тему «Сучасні методичні ресурси вчителя початкових класів в умовах дистанційного навчання» у  формі «Педагогічні гостини». Жваво пройшла актуальна дискусія «Ранкове коло в НУШ : структурована зустріч чи душевна розмова?», яку провела Алєксєєнко О.В., асистент вчителя: в колі розглянули суть, особливості та форми проведення ранкового кола; обмінялися досвідом.

Про використання навчальних ресурсів для створення завдань в інтегрованих курсах мовно-літературної галузі розповіла Шамелова К.В., класний керівник 3 класу. 

Ніколенко Н.О., класний керівник 1 класу, обмінялася досвідом щодо впровадження в навчально-виховному процесі технологій дистанційного навчання в початковій школі, зауваживши на перевагах та недоліках. 

Зискун С.С., голова МО, Явтушенко О.М., заступник директора з НВР, провели обговорення за круглим столом про сучасні онлайн-інструменти для роботи вчителя початкових класів. 

Вчитель англійської мови Кучма А.С. розповіла про інформаційну навчальну мережу вчителя початкових класів. Розкрила суть застосування інноваційних технологій навчання.

Рижик Н.Ф. – асистент вчителя, наголосила на важливості професійного самовиховання. Прагнення до самовдосконалення, самоосвіта є важливими чинниками професійного зростання вчителя, забезпечують розширення його творчих можливостей, пізнавальних інтересів та формування творчої індивідуальності. Обмінялася своїм досвідом роботи з дітьми в інклюзивному класі.

Робота методичного об’єднання була спрямована на підвищення професійної майстерності і розвиток творчої ініціативи вчителів, впровадження нового Державного стандарту початкової загальної освіти, застосування в навчанні інноваційних технологій, створення умов для формування ключових компетентностей учнів, педагогів.


                           Психологічна служба 

 06 жовтня 2022 року відбулася методична рада учасників психологічної служби Грушівської ТГ "Психологічна допомога учасникам освітнього процесу в умовах воєнного стану".




 2022-2023 навчальний рік
Шановні колеги, Дніпровська академія неперервної освіти продовжила ланцюжок щорічних серпневих освітянських заходів до початку нового навчального року в онлайн-форматі. 
30 серпня 2022 року відбудеться загальний серпневий методичний марафон для працівників закладів освіти Дніпропетровщини. Тема методичного марафону: «Освіта Дніпропетровщини в 2022-2023 навчальному році: виклики та основні стратегії розвитку». 
Час проведення: 10.00 – 15.00. 
Посилання на трансляцію та запис:
 https://www.youtube.com/watch?v=CSoCmZFJgiI                                                                                                 

Засідання методичного об'єднання вчителів сусіпільно-гуманітарних дисциплін

03 листопада 2021 року в КЗ «Грушівський ліцей» відбулося засідання методичного об'єднання вчителів суспільно-гуманітарних дисциплін на тему: "Дистанційне навчання: сучасний погляд на перваги та проблеми". Голова МО розповіла про освітнє середовище, в якому організовується навчання з використанням дистанційних технологій, про засоби комунікації з учнями. Присутні обмінювалися ідеями, ділилися досвідом щодо використання інструментів та ресурсів, які доречно застосовувати під час змішаної та дистанційної форми навчання: форми Google, конструктор тестів на Всеосвіті, онлайн- дошки (Jamboard), програма для первірки робіт Lightshot, Classroom, GoogleMeet, сайт «На урок».


                                                                                           

ПЕДАГОГІЧНА РАДА

28 жовтня 2021 року  в КЗ «Грушівський ліцей» відбулося засідання педагогічної ради в режимі онлайн. Учасники відеозустрічі обговорили питання щодо організації дистанційного навчання в умовах карантинних обмежень, а також про підсумки внутрішього моніторингу щодо ефективності планування вчителями педагогічної діяльності. Темою  для обговорення було питання про професійний розвиток вчителя та підвищення кваліфікації вчителів ліцею (самооцінювання Вимоги 3.1. Ефективність планування педагогічними працівниками своєї діяльності, використання сучасних освітніх підходів до організації освітнього процесу з метою формування ключових компетентностей здобувачів освіти).

Директор ліцею Галина Юртаєва окреслила основні завдання педагогічного колективу в умовах необхідності працювати дистанційно та зазначила, що взаємодія всіх учасників освітнього процесу набуває особливої важливості під час навчання з використанням дистанційних технологій.

Підведено підсумки результатів внутрішнього моніторингу «Дистанційне навчання: цифрові інструменти та педагогічні підходи», метою якого було вивчення особливостей організації та методичних аспектів реалізації освітнього процесу із застосуванням технологій дистанційного навчання. Вчителі поділилися досвідом щодо використання  засобів та інструментів дистанційного навчання.

Заступник директора з навчально-виховної роботи розкрила питання оцінювання та контролю навчальних досягнень, підтримки здобувачів освіти, нормування подачі навчального матеріалу в дистанційному режимі.

Засідання методичного об'єднання вчителів початкових класів
Сучасним школярам необхідні нові та цікаві форми навчання з актуальною тематикою, з використанням новітніх інтерактивних та онлайн-технологій. І в часи невизначеності та пандемії , саме вчителі забезпечують дітей відчуттям стабільності та підтримують їх всебічний розвиток.
Колектив учителів початкових класів та вихователів ГПД  КЗ «Грушівський ліцей» - творчий колектив, який спрямовує свою діяльність на формування повноцінної особистості і під час дистанційного навчання. Тому, 27 жовтня 2021 року, під час засідання методичного об’єднання вчителів, актуальною стала тема «Дистанційне навчання в початковій школі». Велика увага приділялась електронним освітнім ресурсам для НУШ, інструментам для зворотного зв’язку під час дистанційного  навчання.



ПЕДАГОГІЧНА РАДА

Засідання серпневої педагогічної ради – конференції у нашому закладі відбулося 30 серпня 2021 року. З доповіддю про підсумки діяльності закладу в 2020–2021 навчальному році та основні завдання щодо розвитку закладу й  підвищення якості надання освітніх послуг у 2021–2022 навчальному році виступила директор Юртаєва Г.Р.                   
До обговорення долучилися заступники директора, вчителі. Говорили про безпечне освітнє середовище, форми і методи роботи в інклюзивних класах, про сучасні підходи у виховній роботі в контенті нової української школи. Досвідом роботи щодо оцінювання обов’язкових результатів навчання здобувачів освіти поділилася вчителька  початкових класів Логвиненко Н.М. Схвалили структуру навчального року, освітню програму на 2021-2022 навчальний рік, річний план роботи закладу. 












Педагогічна рада - діалогова платформа:атестація 2021 - професійний драйв.

Засідання педагогічної ради  Грушівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів.


 Методичний марафон «Атестаційні мотиви-2020»